Τετάρτη, 19 Αυγούστου 2009

Τα πράσινα ελαστικά

Το μέλλον ανήκει στα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης. Πόσο επηρεάζει όμως αυτή η ιδιότητα τις ικανότητές τους στον δρόμο; Για να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα δοκιμάζουμε εννέα ελαστικά σε πίστα
Μέχρι σήμερα σχεδόν όλοι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων επέλεγαν τα νέα ελαστικά τους με βάση τις επιδόσεις τους στον δρόμο, σε συνδυασμό βέβαια με την τιμή αγοράς τους και τις προδιαγραφές του Ι.Χ. τους. Σιγά σιγά όμως αρχίζει και αποκτά σημασία και η οικολογική παράμετρος, η οποία συμπυκνώνεται στους όρους αντίσταση κύλισης. Όσο χαμηλότερη είναι η τελευταία τόσο μικρότερη κατανάλωση βενζίνης έχουμε και κατά συνέπεια λιγότερους ρύπους. Μάλιστα αυτός είναι και ο λόγος που είναι σχεδόν βέβαιο ότι τα επόμενα χρόνια θα γίνουν υποχρεωτικά τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης για όλα τα αυτοκίνητα που θα ταξινομούνται στις χώρες- μέλη της Ε.Ε.

Βέβαια η αποστολή των συγκεκριμένων ελαστικών μόνον εύκολη δεν μπορεί να χαρακτηριστεί, αφού εκτός από οικονομία οφείλουν να προσφέρουν και υψηλή ασφάλεια, δηλαδή να κρατούν καλά στον δρόμο, να συμπεριφέρονται σωστά σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα και να φρενάρουν αποτελεσματικά. Ταυτόχρονα πρέπει να διατίθενται σε ανταγωνιστικές τιμές σε σχέση με τα ελαστικά συμβατικότερων τεχνολογιών.

Στη σημερινή δοκιμή μας συγκρίνουμε εννέα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης με διαστάσεις 195/60 και δείκτη ταχύτητας Η σε ζάντες 15 ιντσών, τα οποία τοποθετήσαμε σε ένα Οpel Corsa. Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στην πίστα της Ρirelli, η οποία βρίσκεται στο Σουμάρε, λίγο έξω από το Σάο Πάολο της Βραζιλίας. Τα ελαστικά που αξιολογήσαμε είναι τα εξής: Βarum Βravuris 2, Continental Ρremiumcontact 2, Dunlop SΡ Sport Fastresponse, Fulda Carat Ρrogresso, Κumho Εcsta ΗΜ, Μichelin Εnergy Saver, Νokian Η, Ρirelli Cinturato Ρ6 και Vredestein Ηi Τrac. Τo πρώτο μέρος της δοκιμής έγινε σε βρεγμένη πίστα. Η πίστα ποτίζεται ομοιόμορφα σε όλο το μήκος της, ώστε να υπάρχουν οι ίδιες συνθήκες για όλα τα ελαστικά. Και τα εννέα ελαστικά πετυχαίνουν αξιόλογες επιδόσεις κατά το φρενάρισμα σε βρεγμένη άσφαλτο, αφού οι αποστάσεις ακινητοποίησης από ταχύτητα 80 χλμ./ώρα κυμαίνονται μεταξύ 27,2 μ για το Κumho και 28,8 μ. για το Βarum.

Μεγαλύτερες διαφοροποιήσεις καταγράφονται στις μετρήσεις της υδρολίσθησης, γνωστής και ως ακουαπλάνινγκ, οι οποίες γίνονται σε ευθεία πορεία και στις στροφές (πλευρική υδρολίσθηση). Το νερό έχει έξι χιλιοστά βάθος και σε ορισμένα ελαστικά προκαλεί αρκετά προβλήματα. Στο τεστ αυτό το Vredestein αναδείχθηκε πρωταθλητής της βροχής. Το συγκεκριμένο ελαστικό διασχίζει το νερό πολύ καλύτερα από όλα τα ανταγωνιστικά του. Έτσι, σε ευθεία πορεία αρχίζει να κολυμπά από τα 91,1 χλμ./ώρα και πάνω, ενώ το λάστιχο της Μichelin χάνει την επαφή με το οδόστρωμα ήδη από την ταχύτητα των 82,9 χλμ./ώρα. Μόνον το Βarum καταφέρνει και πετυχαίνει στη βρεγμένη πίστα επιδόσεις που βρίσκονται σχετικά κοντά σε εκείνες του Vredestein, μάλιστα το τελευταίο πραγματοποιεί και τον ταχύτερο γύρο στην πίστα δοκιμών και επιτρέπει στο Corsa να κινηθεί με ασφάλεια και απόλυτη ακρίβεια. Το Dunlop και το Βarum εμφανίζουν μια νευρικότητα, εξαιτίας της οποίας καταλαμβάνουν τις τελευταίες θέσεις στο συγκεκριμένο κεφάλαιο αξιολόγησης. Τo Οpel κινείται σβέλτα και με τα ελαστικά της Κumho και της Continental, όμως και εδώ παρατηρείται μια νευρικότητα στην οδική συμπεριφορά του.

Για τη νίκη στη γενική κατάταξη απαιτείται όμως το ελαστικό να τα καταφέρνει εξίσου καλά σε βρεγμένη και στεγνή άσφαλτο. Στο στεγνό οδόστρωμα αποδεικνύονται ικανότερα τα ελαστικά της Continental και της Μichelin. Ακολουθούν τα Νokian, Ρirelli και Vredestein, ενώ το Μichelin διαθέτει και τη χαμηλότερη αντίσταση κύλισης μεταξύ των εννέα ελαστικών της δοκιμής μας με 806 Watt, κάτι που σημαίνει οικονομικότερη κατανάλωση καυσίμου.

Ο νικητής της συνολικής βαθμολογίας εμφανίζει, αντίθετα, μαζί με το Vredestein και το Ρirelli, τις υψηλότερες τιμές όσον αφορά την αντίσταση κύλισης και απογοητεύει σε αυτόν τον τομέα. Έτσι αποδεικνύεται ότι πρέπει να γίνουν ακόμη αρκετά πράγματα μέχρι να κατασκευάσουν οι εταιρείες ελαστικών προϊόντα, τα οποία θα συνδυάζουν τις καλές επιδόσεις στον δρόμο και τη χαμηλή αντίσταση κύλισης. Όποιες το καταφέρουν πρώτες θα έχουν ένα μεγάλο πλεονέκτημα στον ανταγωνισμό, αφού στα μελλοντικά τεστ ελαστικών θα λαμβάνεται υπόψη κι αυτή η παράμετρος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου